Natuurlijk maak je gebruik van taken in AssuPortal maar ken je de voordelen van de standaardtaken ook al?
Als je de standaardtaken gaat gebruiken krijg je feitelijk een mooie workflow functionaliteit tot je beschikking.
Standaard taken zijn met name handig als je binnen jouw organisatie vaak dezelfde soorten taken aanmaakt maar iedere keer weer “handmatig” moet vullen.
Nu kun je zelf (eenmalig) je Standaardtaken inrichten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het registreren en opvolgen van een schademelding, of een offerteaanvraag met alle (vervolg) acties die jij wilt zien gedurende het hele proces. Zo kunnen jouw collega’s ook zien wat de status is van de betreffende standaardtaak.
Om de standaardtaken in te richten ga je vanuit het menu naar: Instellingen > standaardtaken, wellicht zie je hier al een voorbeelden staan.
Naast het gebruik van Standaardtaken kun je ook “Type” taken gebruiken. Denk hierbij aan bijvoorbeeld :
- Klant terugbellen
- Offertes nabellen
- Openstaande schades
Tevens kun je de taak een prioriteit meegeven met een eigen kleurstelling, zodat bijvoorbeeld de taken met een prioriteit “Hoog” met de kleur Rood worden weergegeven en prioriteit “Laag” een blauwe kleur.
Zowel in het relatie overzicht (taken) als in het menu item taken wordt dit weergegeven.
Voor het inrichten hiervan ga je naar: Instellingen > systeem > tabblad applicatie instellingen > sectie > taken.
Om de kolommen zichtbaar te krijgen in je taakoverzicht dien je ook de visuele aanpassingen te maken: Instellingen > systeem > Tabblad visueel > sectie > overzichten > kolommen-Relatie Overzicht- Taken en kolommen – Taken.
Voeg in beide de mogelijkheden “prioriteit” en “kleurcode” toe.
Zo krijg je een duidelijk overzicht en inzicht van de taken die je bij de klanten, contracten en schades hebt ingevoerd.